.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبرهای پلیس مازندران در هفته ای که گذشته

مقابله با ناهنجاری های اجتماعی مقابله با استکبار جهانی غرب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،همایش آموزشی،توجیهی خواهران بسیجی استان مازندران همیار در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و طرح های سالم سازی دریا صبح امروز با حضور سردار”مسکنی”فرمانده انتظامی استان،حجت الاسلام”حکمتی پور”رئیس عقیدتی سیاسی،سرهنگ”تقوی”رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان در حسینیه آیت الله خامنه ای ستاد فرماندهی استان برگزار شد.این گزارش حاکی است، در این مراسم حجت الاسلام”حکمتی پور”با اشاره به طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی این طرح را مهم دانست و افزود:پشتوانه این کار علاوه بر آیات و روایات تاکیدات مقام معظم رهبری است. وی با اشاره به برخی مخالفت های داخلی و خارجی در اجرای این طرح مهم امنیتی تصریح کرد: اجرای طرح امنیت اخلاقی در حقیقت مقابله با ناهنجاری های اجتماعی واخلاقی است که از سوی دشمنان قسم خورده انقلاب در سطح جامعه ترویج یافته به نوعی مقابله با استکبار جهانی غرب است که بالطبع اجرای این طرح را با مخالفت های خارجی روبرو می کند. رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اقدامات استکبار جهانی غرب برعلیه کشور های اسلامی و ترویج فرهنگ ابتذال و بی بندوباری و بی حجابی در جوامع اسلامی از دوران قبل از انقلاب به تشریح این اقدامات از دوران رضاخان ومسئله کشف حجاب در کشورپرداخت. رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مازندران سوکت در مقابل ناهنجاری ها و بدحجابی و ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را نوعی همکاری با دشمن برای رسیدن به اهداف شوم دشمنان دانست. وی همچنین به ریشه های قرآنی بحث رعایت حجاب در جامعه پرداخت و با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه نور به تشریح فرایضی از این آیات پرداخت.

کشف مواد مخدر شیشه از عامل افیونی در”قائم شهر”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی به نام”ص- الف”در امر تهیه وتوزیع مواد مخدر در سطح شهرستان”قائم شهر”موضوع دردستورکارماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان قرار گرفت. این گزارش حاکی است،ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی و اقدامات ویژ[ انتظامی متهم به مواد مخدر که دارای سابقه کیفری و زندانی فراری بوده را در منازل یکی از بستگانش شناسائی کردند. ماموران در ادامه تحقیقات با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر و در بازرسی از منزلش موفق شدند،بیش از ۲۴۰ گرم شیشه را کشف و ضبط کنند. گفتنی است،متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

امر به معروف ونهی از منکر وظیفه دینی و شرعی همگان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سردار” مسکنی” فرمانده انتظامی استان مازندران در جمع خواهران بسیجی استان در همایش آموزشی و توجیهی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با اشاره به ویژگی های توریستی و تفریحی استان و موهبت الهی کوه،دریا و جنگل عنوان داشت:استان مازندران با داشتن این موهبت الهی بعنوان رکن اصلی کشور در بحث توریستی همواره درایام مختلف سال بویژه درتابستان شاهد خیل عظیم مسافران و گردشگران از اقصی نقاط کشوراست.وی تصریح کرد:تنها در یک روز و در ۱۳ خرداد ماه سال جاری از محور”کندوان”بیش از ۱۰۰هزار دستگاه خودرو از این محور وارداستان مازندران شدند که نشان دهنده ماموریت سنگین نیروی انتظامی در جاده و بحث امنیت اجتماعی و اخلاقی در سطح شهر های استان است. سردار”مسکنی”با اشاره به ورود برخی خرده فرهنگ ها و آداب رسوم مختلف از اقصی نقاط کشور و برخی ناهنجاری های اجتماعی مقابله با این ناهنجاری ها را خواسته به حق مردم متدین،علما،خانواده های معظم شهداء و شهروندان دانست. فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه امروزه دشمن از مسئله بدحجابی بعنوان یک سلاح بر علیه ما استفاده می نماید،خاطر نشان کرد:مقابله با بدحجابی و ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی در حقیقت مقابله با توطئه ها و جنگ نرم دشمن است. وی مسئله حجاب را نه یک مسئله فردی بلکه مسئله اجتماعی دانست و افزود:برخوردبا فرد بدحجاب و اصلاح وی در حقیقت اصلاح جامعه است. فرمانده انتظامی استان مازندران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توجه به این فریضه را وظیفه شرعی و دینی همگان دانست.”مسکنی”توسعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را در مقابله با ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی مهم دانست و افزود:امروز تذکر لسانی و تذکر به افرادی که مسائل دینی را زیر پا می گذارند وظیفه همگان است. وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی بعنوان ضابط دستگاه قضائی وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر عهده دارد افزود:نیروی انتظامی با توجه به هجمه دشمنان و افزایش ناهنجاری های اجتماعی در فصل گرما در این استان نیازمند همکاری شما بسیجیان و همیاران پلیس در طرح ارتقاء امنیت اخلاقی است.فرمانده انتظامی استان مازندران درادامه با اشاره به ضرورت رعایت نظم وانضباط،حفظ زبان و داشتن اخلاق نیکو بر برخورد مناسب با شهروندان در اجرای ماموریت ها تاکید کرد.

اعتراف سارقان داخل خودرو به ۹ فقره سرقت در “آمل”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،درپی دریافت گزارش هایی مبنی برسرقت لوازم داخل خودرو در سطح شهرستان”آمل” موضوع در دستور کار ماموران انتظامی کلانتری ۱۱شهرستان قرار گرفت. این گزارش حاکی است،ماموران با تقویت گشت های انتظامی در سطح حوزه استحفاظی به دو نفرکه در حال پرسه زدن در اطراف خودورهای پارک شده بودند مظنون شدند. برپایه این گزارش،متهمان با انتقال به مقر انتظامی در تحقیقات وبازجوئی هایفنی پلیس به ۹ فقره سرقت لوازم داخل خودرو در سطح شهرستان”آمل” اعتراف کردند. در همین ارتباط متهم به مالخری نیز شناسائی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.گفتنی است،در راستای مقابله با سارقان در چند روز گذشته ماموران انتظامی شهرستان”آمل”موفق شدند،دو سارق احشام را که اقدام به سرقت ۱۱۵ رأس گوسفند کرده بودند،به همراه ۸ سارق منزل،مغازه واماکن عمومی و خصوصی شناسائی و دستگیر کنند.

 
فرماندهی انتظامی مازندران استان مازندران در مقطع درجه داری استخدام می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،فرماندهی انتظامی استان مازندران در اطلاعیه ای اعلام کرد، به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان درمقطع درجه داری از بین جوانان مؤمن،متعهد و کارآمد بصورت پیمانی ۵ ساله  از طریق آزمون ورودی و دیگر مراحل استخدام می کند. این گزارش حاکی است، دواطلبان و متقاضیان ثبت نام می توانند همه روزه با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به هسته گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان مازندران واقع در ساری- بلوار پاسداران –جنب ترمینال غرب مراجعه یا با شماره تلفن ۲۱۸۳۵۶۷ با پیش شماره ۰۱۵۱ تماس حاصل نمایند.برپایه این گزارش، داوطلبان استخدام درشهرستان های غرب استان مازندران نیز می توانند، برای استخدام به ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان های نوشهر و تنکابن مراجعه کنند. دارا بودن مدرک دیپلم،گواهینامه رانندگی پایه دوم و گواهینامه آشنائی با رایانه با حداقل سن ۱۸ سال وحداکثر سن۲۵ سال در صورت خدمت سربازی از جمله شرایط عمومی استخدام درمقطع درجه داری است و خانواده های شهداءوایثارگران از اولویت جذب برخوردار خواهند بود. گفتنی است،دواطلبان پس از ثبت نام با شرکت درآزمون استخدامی مراحل گزینش و استخدام را طی نموده و در صورت قبولی جذب خواهند شد.

اطلاعیه فوری: انسداد و محدودیت های ترافیکی به مدت یک ماه در محور”هراز″ مازندران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،دراین اطلاعیه آمده است، محور هراز در استان مازندران از روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه به مدت یک ماه در طول هفته از شنبه تا سه شنبه به غیر از روزهای تعطیبل از ساعت ۲۰ شب تا ۶ صبح به منظور انجام عملیات احداث باند دوم محور”هراز “مسدود می باشد. این گزارش حاکی است، در زمان انسداد تردد وسایل نقلیه از سایر محورهای شمالی انجام خواهد گرفت. گفتنی است،مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان مازندران با شماره تلفن ۲۱۸۲۹۳۴ و ۲۱۸۲۹۲۰ بطور شبانه روز آماده پاسخگوی به وضعیت راههای استان (جوی و ترافیکی ) با امداد رسانی احتمالی به هموطنان عزیز می باشد.

انهدام اعضای باند سارقان زورگیر در مازندران

سرهنگ”محمد عظیمی”درگفتگوبا خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر افزود:در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت چند نفر در امر سرقت و زورگیری از شهروندان دربرخی شهرستان های استان مازندران،موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان و شهرستان های تابعه قرار گرفت. وی تصریح کرد:ماموران پلیس آگاهی شهرستان”قائم شهر”،در همین ارتباط با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند،سردسته این باند مخوف به نام”راهب”را در عملیاتی غافلگیرانه شناسائی و دستگیر کنند. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد:باشناسائی ودستگیری این فرد همدستان وی به تعداد۶متهم دیگر شامل چهار مرد و دو زن نیزدر چند مرحله عملیات شناسائی و دستگیر شدند. سرهنگ”عظیمی”افزود:متهمان در تحقیقات وبازجوئی های فنی پلیس تاکنون به ۲۵ فقره سرقت و زورگیری،کیف قاپی وتهدید و ارعاب شهروندان با استفاده از سلاح سرد درشهرستان های”آمل،بابل،ساری وقائمشهر”اعتراف کردند. وی یادآور شد:در بازرسی از مخفیگاه متهمان مقادیر زیادی اموال مسروقه ومدارک شناسائی افراد به همراه وسایل و آلات شرارت کشف و ضبط شد. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران،درخاتمه افزود:متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

برقراری نظم وامنیت عمومی برای مسافران در طرح های سالم سازی دریا

سرهنگ”حمید رضا اسلامی”درگفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت:استان مازندران به لحاظ شرایط خاص جغرافیایی،آب و هوایی و جاذبه های بی نظیر گردشگری،همه ساله در ایام مختلف سال به ویژه در فصل تابستان پذیرای میلیون ها نفر مسافر و گردشگر از اقصی نقاط کشور است.معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد:استان مازندران از ۳۳۸ کیلومتر نوار ساحلی برخوردار است که به عبارتی ۴۷ درصد سواحل دریای خزر در این استان قرار دارد.وی افزود:۸۰ درصد گردشگران مازندران،به انگیزه دیدن دریا و استفاده از جاذبه های تفریحی و توریستی کوه،جنگل،دریاومناطق سرسبز وارد استان می شوند.معاون اجتماعیفرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد:به منظور تامین نظم و امنیت گردشگران و پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث ناگوار طرح های سالم سازی دریا همه ساله در سواحل شمالی کشور به اجرا گذاشته می شود. وی ممانعت از شنا در نقاط ممنوعه و خارج از طرح،نظارت بر رعایت شئونات اسلامی،پیشگیری از جرائم و برقراری نظم وامنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی در بهره برداری سالم از دریا را از جمله اقدامات پلیس با همکاری سایر دستگاه های اجرائی استان در این طرح ها دانست. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در ادامه خطاب به مسافران و گردشگرانی که به استان سرسبز مازندران سفر می کنند،توصیه کرد:دریا یک موهبت الهی است که باید از آن استفاده شودبه ظاهر آرام است و به روی تو لبخند می زند اما آیا می دانید هر ساله تعدادی از هموطنان ما را به کام مرگ می برد.پس بیائیم مراقب خود و فرزندانمان باشیم. وی با بیان اینکه اکثر غرق شدگان در مناطق خارج از طرح سالم سازی دریا شنا می کردند،خطاب به مسافران تاکید کرد:برای شنا دردریا از طرح سالم سازی که در شهرستان های ساحلی استان اجرا شده استفاده کنید.”اسلامی” همچنین از شهروندان و مسافران خواست:در هنگام شنا مراقب پول،وسایل واشیای قیمتی خود باشند و آنها را در جای امن و دور از دسترس افراد غیر قرار دهند.

کشف ۱۱کیلو گرم انواع مواد مخدر در”تنکابن”

سرهنگ”سید محمود معافی مدنی”در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر افزود:در راستای مقابله با عوامل تهیه وتوزیع مواد مخدر در سطح شهرستان”تنکابن،شناسائی و دستگیری متهمان به مواد مخدر و کشف مواد در دستور کار ماموران پلیبس مبارزه با مواد مخدرقرار گرفت. وی تصریح کرد:ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی با شناسائی ۵ نقطه آلوده و جرم خیز این مناطق را در چند مرحله عملیات با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پاکسازی کردند. فرمانده انتظامی شهرستان”تنکابن”خاطر نشان کرد:ماموران در این عملیات ها با استفاده از سگ های موادیاب موفق شدند، مقادیر زیادی مواد مخدر را کشف و ضبط کنند.وی با بیان اینکه در همین راستا ۵ متهم به موادمخدر در این عملیات ها شناسائی و دستگیر شدند،یادآور شد:در دو ماهه گذشته با اقدامات عملیاتی و انتظامی پلیس بیش از ۱۱کیلو گرم انواع مواد مخدر از متهمان به مواد کشف و ضبط و ۹۵ متهم نیز شناسائی و دستگیر شدند. فرمانده انتظامی شهرستان”تنکابن”،در خاتمه از تشکیل پرونده و تحویل متهمان به مرجع قضائی خبر داد .

 

تاکید بر ضرورت تعامل مراکز درمانی و پزشکان معاین با وظیفه عمومی مازندران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، نشست تعامل معاونت وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران با روسای بیمارستان ها و پزشکان معاین با حضور سرهنگ”سیه چهره ” معاون وظیفه عمومی و سرهنگ” نجارزاده” معاون بهداری فرماندهی انتظامی استان ،در سالن کنفرانس ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.این گزارش حاکی است،در این نشست سرهنگ”سیه چهره” معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در سخنانی به تشریح اهداف برگزاری این نشست پرداخت. وی تصریح کرد:به منظور ایجاد رویه درامر معاینه مشمولان و صیانت و پیشگیری از هرگونه جعل و تقلب این نشست برگزار شد. معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران با تقدیر و تشکر از تعامل سازنده پزشکان متخصص در امر مشاوره پزشکی به شگردهای خاص افراد متخلف پرداخت. وی با تاکید بر دقت نظر پزشکان معاین در احراز هویت مشمولان و اعلام صحیح نظریه پزشکی وعدم اعلام نتیجه معاینه به مشمولان بر برقراری تعامل و همکاری هرچه بیشتر با وظیفه عمومی در جهت صحت عمل تاکید کرد. برپایه این گزارش،دراین نشست سرهنگ”نجار زاده” معاون بهداری فرماندهی انتظامی مازندران نیزدر این نشست به درخواست های متضاد مشمولان مبنی بر درخواست کارت معافیت از معاونت وظیفه عمومی و درخواست صدور گواهی سلامت برای اخذ گواهینامه رانندگی و دیگر خدمات انتظامی و اجتماعی اشاره و بر دقت نظر،عدالت محوری واعلام وضعیت واقعی مشمولان تاکید کرد. گفتنی است،در ادامه این نشست روسای بیمارستان ها و پزشکان معاین نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه و بر بررسی و اعلام نتیجه اقدامات در جلسات بعد تاکید کردند.

انهدام اعضای باند سارقان در “قائم شهر”

سرهنگ”قدمی” درگفت و گو با پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر افزود:در پی وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو که باشگرد های خاصی انجام می گرفت،موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت. وی تصریح کرد:یگان های انتظامی این فرماندهی باتقویت گشت های انتظامی و انجام اقدامات پلیسی سرانجام موفق شدند، سردسته اصلی باند سارقان را شناسائی و در اقدامی غافلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند. فرمانده انتظامی شهرستان “قائم شهر”افزود:این فرد در تحقیقات وبازجوئی های پلیس ضمن اعتراف به بزه انتسابی به همکاری با سه همدست دیگر نیز اقرارکرد. “قدمی” اظهار داشت:ماموران در ادامه تحقیقات با دریافت مشخصات سه متهم دیگر این پرونده با هماهنگی مرجع قضائی در عملیات ویژه پلیسی هر سه متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. سرهنگ”قدمی” افزود:متهمان در تحقیقات وبازجوئی ها به ۱۸ فقره سرقت از جمله سرقت داخل خودرو، سرقت موتور سیکلت، سرقت منزل و… اعتراف و از آنان سه دستگاه موتور سیکلت به همراه دو دستگاه ضبط صوت خودرو کشف و ضبط شد. فرمانده انتظامی شهرستان”قائم شهر”با اشاره به شناسائی و دستگیری یک نفر مالخر در این ارتباط از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد.
 

کشف مواد مخدر از منزلی در”بابل”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،در پی کسب خبری مبنی برفعالیت فردی به نام”م-ح”درامرتهیه وتوزیع مواد مخدر در شهرستان”بابل”،موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت. این گزارش حاکی است،ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با شناسائی این فرد و نحوه فعالیت وی در اقدامی غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهم را در منزلش دستگیر کردند. ماموران در ادامه تحقیقات در بازرسی از منزل متهم موفق شدند، یک کیلوو ۹۷۰ گرم تریاک را به همراه مقادیری سوخته و وسایل استعمال مواد کشف و ضبط کنند. گفتنی است،متهم پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کشف دو کیلو گرم حشیش از عامل افیونی در “سوادکوه”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی به نام “الف- ج” در امر تهیه وتوزیع مواد مخدر در سطح شهرستان”سوادکوه”موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت. این گزارش حاکی است،ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی با شناسائی این فرد و نحوه فعالیت وی موفق شدند، متهم را در اقدامی غافلگیرانه در یکی از خیابان های اصلی شهر دستگیرکنند. برپایه این گزارش، ماموران در ادامه تحقیقات با بازرسی از متهم که حامل کیسه های پلاستیکی بوده موفق شدند،دو کیلو ۳۹۰گرم مواد مخدر از نوع حشیش را کشف و ضبط کنند. گفتنی است،متهم پس از تشکیل پرونده بریا سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.08 seconds.